Teruskan usaha

Salamullahi ‘alaikum warahmatuhu wabarakatuh.

Ana mengambil kesempatan ini untuk berpesan kepada diri sendiri dan saudara/i pelawat sekalian, agar sama-sama kita meneruskan usaha, bahkan melipat gandakan usaha melakukan ibadah khusus kepada Allah, di dalam mencari pahala berganda di malam lailatul qadr tahun ini. Usahlah membazir masa dengan menonton tv, mendengar radio atau surf internet semata-mata. Perkara ini boleh dilakukan bila-bila masa selepas ini.

Ana selalu mengatakan kepada diri sendiri sekiranya nak sangat tengok rancangan tv yang pada masa itu difikirkan bagus, rugi tak tengok “esok atau lusa rancangannya pasti akan lebih menarik, lebih berteknologi (sebab kadang-kadang ana suka tengok cerita yang banyak guna teknologi spt matrik, CSI dll itu), kerana setiap hari, setiap masa orang (pembikin filem) akan buat yang lebih baik dari hari ini, cuma kita sahaja yang lalai lalu menjadikan hari ini sama macam semalam atau lebih buruk. Wal ‘iya zubillah.

10 hari terakhir Ramadhan hanya tinggal 5 malam sahaja lagi. Carilah dan bagilah semangan kepada keluarga sendiri (isteri dan anak-anak) untuk sama-sama mengimarahkannya. Tak rugi pun kalau tak cukup tidur hanya untuk beberapa malam terakhir ini. Dan tak rugi sangat pun kalau tak ikuti program-program (tv, hiburan dll) menarik yang sengaja disusun (diasas) oleh orang bukan Islam untuk menghancurkan orang-orang Islam yang beriman.

Semoga sama-sama berjuang mencari yang terbaik. Wallahu aklam.

Advertisements

1 Komen (+add yours?)

  1. pakcikli00
    Jul 25, 2009 @ 15:19:15

    ..dan jangan terlupa melayari blog dukun asmara cuma;
    klik disini> http://pakcikli00.wordpress.com/ terima kaseh.
    selamat berusaha dan berjaya.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: