Bos dan kuli pada masa sama

Assalamu’alaikum wbt

Memang susah juga jadi bos dan pada masa yang sama jadi pekerja. Takut mudah lalai. Mudah-mudahan tak. Risau juga. Kekuatan jiwa, minda sangat-sangat diperlukan masa ini. InsyaAllah, projek ini akan selesai ikut jadual. Doakan ana wahai semua pengunjung setia blog ini. Walau di mana anda berada. Doamu adalah diberkati dan diterima Allah. Semoga kita sama-sama berjaya, di dunia dan akhirat.

Sebaik-baik doa seorang hamba adalah doa untuk keselamatan dan kesejahteraan saudara muslimnya yang lain. Hadith Rasulullah SAW “tidak sempurna iman seseorang, sehingga ia menghendaki yang baik kepada sahabatnya seperti ia menghendakinya kepada dirinya sendiri”.

Bayangkan, kalau semua orang inginkan yang baik-baik belaka. Kepada dirinya, keluarganya, sahabatnya, masyarakatnya, nescaya barakah Allah lah yang akan turun melimpah ruah. Tidak ada hasad dengki, pentingkan diri sendiri, sombong dan tinggi diri. Semuanya tunduk, tawadhuk dan tidak mengharap selain limpah kurnia Allah semata-mata. Redha Allah itulah yang dicari. Rezeki Allah sama-sama dinikmati.

Sahabat-sahabat kita di Palestin.. kepada mereka doa dipanjatkan. Semoga Allah menghapuskan Yahudi!

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: