Telong: Rumah teres

P1040087

Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh…

Istimewa dan terbuka kepada anak-anak Kelantan sahaja (sama ada yang kini berada di Kelantan atau sedang berada diperantauan). 38 Unit rumah teres setingkat untuk dijual di taman Sri Impian, Telong Bachok Kelantan DN. Keluasan tanah adalah 20 x 70 manakala bangunan 20 x 51. Harga pula dari RM98,000.00 (Ringgit Malaysia: Sembilan puluh lapan ribu sahaja). Sama ada untuk didiami atau dijadikan rumah sewa bagi menjana pendapatan sampingan.

Kemudahan-kemudahan awam yang terdapat di sekitar taman perumahan ini ialah; Univesiti Malaysia Kelantan, UMK (4 km), SK Kandis, SMK Kandis, Pondok Moden, Kolej Islam Sains dan Teknologi, KIST (kurang dari 2 km), Pusat pendaratan ikan Tok Bali (7 km), resort-resort persendirian (kurang 1 km), Tapak kursus dan in-house tranning spt Aura Training Centre ATC, (4 km) dan berhampiran dengan bandar maritim.

P1040088

Harga sewa semasa di kawasan ini adalah di antara RM250 hingga RM350 dan dijangka akan meningkat sehingga dua kali ganda setelah UMK cawangan Bachok beroperasi sepenuhnya pada awal 2012 dan juga sebuah bandar Maritim siap sepenuhnya tidak lama lagi.

Sekiranya anda berminat, boleh tulis sedikit catatan di ruangan komen dan ana akan cuba hubungi, insyaAllah. Sekian, wassalam.

Advertisements

11 Komen (+add yours?)

  1. abu wildan
    Ogo 04, 2009 @ 05:03:55

    salam,
    ana berminat juga dengan nak beli umah tu…cuba enta kira2 sikit berapa ana kena bayar sebulan utk 25 @ 30 thn…wat loan bank.

    syukran yie.

    IbnRajab: w’salam akhi.. lama tak berkunjung ke sini ya? hehe.. ana kelih sokmo blog anta, tak dan nak tulis komen pasal apa yg anta tulis mmbuatkan ana tak reti nak komen dah.. mugo ore dah byk pengalame dlm dunia blog2 nih.. ambo baru belajo.. kalu anta nak sungguh rmh tu ada lagi conner lot.. molek

    Balas

  2. abamuaz
    Ogo 04, 2009 @ 09:49:38

    salam… wah nego rumah pulak la..
    mmolek jugak tuh.. memang kawe berminat.. tapi peruntukan tahun ni dah habis.. nak kena tunggu tahun depan pulak.. cukup lah beli sebuah setahun.. takut lebih had pulak

    IbnRajab: w’salam akhi.. bukan nego.. tolo sebarkan maklumat kot ada rakan2 hok duk cari.. hehe.. perghhh.. beli rumah sokmo dah anta? setahun sebutir? waaa.. hebat2.. bagus la sbb perniagaan hartanah ni tipis la peluang nak rugi tu.. biasa untung sokmo lah

    Balas

  3. abu wildan
    Ogo 04, 2009 @ 14:08:12

    buat masa lani umah di Miri ni tak terjual lagi..nak bincang ngan zaujah dulu…kalau ada modal mgkin boleh wat loan atas nama dia.

    berapa sebulan yie?kalau setakat RM300-400 sebulan ok gak!

    IbnRajab: oo.. anta nak jual rmh Miri tu? dah nak balik kelate ka? hehe.. kalau anta nk wak bank loan rumit sket la sbb bank ambil kira semua hutang2 anta yg lps2.. cth kete, kad kredit (jumlah had limit semua kad), peribadi loan dll. tp anta blh combine ngan zojah. bila pedptan gabungan tu, besarlah sikit harapan utk diluluskan

    Balas

  4. ishak omar
    Dis 14, 2009 @ 13:06:16

    assalamualaikum, ambo ni tertarik juga dgn iklan tu, ambo nak kelih dulu tempat tu.lokasi taman ni di kilometer berapa tu. kalau ada lagi gak pada 22/12/09 a,bo nak gi temgoklah kalau ada izin allah. soal beli atau dak tu kena kaji dululah.minta beri alamat lokasi taman biar jelas. sekian

    IR: w’salam. kaw perumahan tu dekat SMK kandis. ana blh bantu sekiranya perlu. hubingi ana 019-GDW+PGW. wallahu aklam

    Balas

  5. dollah
    Jul 27, 2011 @ 16:59:34

    salam sy nk beli rumah tp blh urskan pinjaman sehingga 144k

    IR: w’salam.. elok beli rumah awal ni.. harga makin mahal, duit makin susut nilai

    Balas

  6. adam
    Sep 24, 2011 @ 02:48:14

    tolong mesej saya di 0145422914. berminat untuk menyewa

    IR: maaf tuan, buat masa sekarang ni sudah ada penyewa..

    Balas

  7. kamal
    Sep 29, 2011 @ 12:09:34

    umah ada lagi ka la ni

    IR: ada lagi, tp bkn area ni la.. lbh kurang 5-10km dr sini ada

    Balas

  8. wan
    Sep 01, 2012 @ 15:42:21

    KAW MANA LAGI ADA PROJEK RUMAH HARGA 90-100K

    IR: nnt tengok2..

    Balas

  9. siti norhajar bt iskandar
    Sep 02, 2013 @ 00:55:46

    sy tgh cari rumah di kelantan, dan sy mmg anak jati kelantan.tp skrg sy bekerja di kuala lumpur. boleh tlg hubungi sy jika masih ada rumah kosong..tkasih

    IR: ok, insyaAllah..

    Balas

  10. marinah
    Dis 02, 2013 @ 15:08:24

    rumah ni ada lagi ke? saya nak maklumat lanjut tentang rumah ni boleh… pelan dalaman rumah tu kecik.. tak nampak..

    IR: xde dah.. tp blh tlg cari jika nak..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: