KPLI ambilan Jan 2011

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera,

Seperti biasa, ana akan memanjangkan iklan permohonan Kursus Perguruan Lepas Ijazah (KPLI) yang dikeluarkan oleh pihak Kementerian Pelajaran Malaysia untuk rujukan, perhatian dan tindakan pihak-pihak berkenaan yang berminat untuk memohonnya.

Permohonan Kursus Perguruan Lepas Ijazah (KPLI-SR dan KPLI-jQAF) Ambilan Januari 2011

Assalamu’alaikum w.b.t & Salam Sejahtera,

Adalah dengan ini dimaklumkan bahawa Aplikasi Permohonan Kursus Perguruan Lepas Ijazah (KPLI-SR dan KPLI-jQAF) Ambilan Jan 2011 boleh dibuat mulai pada 11 Oktober 2010 (Isnin) melalui laman sesawang Kementerian Pelajaran Malaysia : http://www.moe.gov.my Atau klik saja di sini untuk paparan segera.

Calon dikehendaki mendapatkan NO PIN di cawangan BSN berhampiran sebelum membuat permohonan.

Sekian, terima kasih.

Semoga anda mendapat tempat dan rezeki Allah dalam bidang ini. Jangan lupa, tanamkan azam dan niat yang betul mudah-mudahan Allah memberkati dan mempermudahkannya untuk anda.

Sekian, selamat memohon, selamat jadi cikgu dan berjaya di dunia sebagai bekalan kejayaan akhirat! Wallahu aklam.

Artikel-artikel ini juga mungkin bermanfaat untuk rujukan anda:

1. Kenapa nak jadi cikgu
2. MTest
3. Artikel-artikel lain tentang KPLI ambilan 2010, 2009, 2008.

2 Komen (+add yours?)

  1. 0sunita
    Okt 18, 2010 @ 14:31:33

    a’kum en saya dah 6 kali minta padahal saya rasa saya betul2 berminat dan layak …bagilah saya peluang dapat temuduga pula tahun nie

    IR: insyaAllah. doalah byk2

    Balas

  2. nadra
    Nov 09, 2010 @ 16:34:59

    salam.. mTest kali ni masuk kali ke 6 saya duduki.. sebenarnya saya pernah layak mendaftar pada sesi jan 2009. tetapi disebabkan saya mengandung pd tempoh tu, dan kandungan telah mencecah 6 bulan, saya tidak boleh mendaftar.. mungkin rezeki KPLI bukan milik saya pada masa itu.. kemudian saya mencuba nasib lg untuk sesi Jan 2010, saya tidak lulus mTest. sebenarnya, saya memang bercita- cita nak jd guru sejak kecil lagi.. tp sampai sekarang Allah masih menguji saya.. dan saya tetap tidak berputus asa. Kali ini, InsyaAllah saya tetap akan menduduki ujian mTest, dan saya harap kali ini, Allah akan kurniakan berita gembira buat saya dan keluarga..

    IR: w’salam. insyaAllah. rezeki masing2. ada org, dah 13 kali cuba blm dpt2. kesian lagi

    Balas

Tinggalkan Jawapan

